thijsenmia2019.reismee.nl

Dag 1 Seattle

Onze vlucht met KLM (KL 6033 uitgevoerd door Delta) vertrekt om 10.20 uur dus we moeten omgeveer rond 07.00 uur op schiphol zijn. We rijden 05.30 uur thuis weg en gelukkig hebben we de parkeergarage op P3 geboekt, scheelt weer een stuk lopen en auto staat overdekt. We hebben massel, want op begane grond net voor de uitgang is een plek vrij.

Gelukkig valt de drukte bij inchecken en de douane mee en zijn we binnen 20 min in de vertrekhal aangekomen. Precies op tijd vertrekt ons vliegtuig de airbus a330-300 op weg naar Seattle. De verzorging van Delta was perfect, bij ontvangst werd een soort menukaart gegeven met keuze mogelijkheden hoofdmenu, de gratis wel/ niet alcoholische drankjes, snacks en afsluitlunch, oordopjes -masker en oortjes tbv de multimedia (veel nieuwe films).

We komen stipt optijd aan, 11.15 uur plaatselijke tijd een vlucht van 10 uur, wel bewolkt maar droog en 20 graden.

Het bezoek aan de douane verloopt voor ons goed. Er stond een hele lange rij bij inwoners buiten de USA, maar toen werd gevraagd om mensen die Esta hadden en vorig jaar Amerika bezocht hadden ook bij rij 1 aan te sluiten. Via automatische scan procedure waren wij in een poep en een scheet erdoor heen en gelijk kwamen de koffers binnen.

Doorgelopen naar de shutle (metro) en zo naar main area gebracht, ritje van 3 mi uten. Hier weer eruit en via borden naar bussen gelopen om naar de rental cars locatie te gaan.

Ook hier zat het weer mee, bij Alamo gelijk geholpen en geen opdringere balie medewerker die extra pakketen wilde "aansmeren". We lopen naar buiten om met de lift naar de Alamo verdieping te gaan en vielen met de neus in de boter. Kies maar uit werd ons verteld en daar stonden dus diverse prachtige SUV te wachten.

Even gekeken, enkele Nissans Pathfinder, Fords enz enz , maar ook een fonkelnieuw met alle luxe uitgeruste Jeep Grand Cherokee, 900 ml gereden en een 3.6 Liter V6 met 220pk.

Dat wordt deze week nog puizelen hoe alles werkt, maar nu eerst een ritje van 32ml naar de stad Everett, net boven Seattle, voor de eerste twee overnachtiging in het Best Western Cascade Inn. We kunnen om 14.00 als we aankomen inchecken en gaan na even gerust te hebben eten en drinken inslaan bij de Walmart Supercentre (iets verder op) en om na een kleine hap weer gaan te slapen.

We beginnen onze reis in Seattle in de staat Washington en trekken dan verder naar Canada. Deze stad is meerdere keren uitgeroepen tot 'the most livable city in the US'. Dat kun je zeker ook wel merken want de sfeer in de stad is heel relaxt. Mensen die wel eens in West-Canada zijn geweest zullen de sfeer ook herkennen. De stad Seattle zelf is niet zo groot en heeft maar ongeveer 700.000 inwoners. Als je er bent lijkt dat niet zo, daar Seattle onderdeel uitmaakt van een zeer groot stedelijk gebied rond de Puget Sound baai met 3,7 miljoen inwoners.

Hierbij moet je denken aan onze Randstad: je merkt amper iets van een scheiding tussen de diverse plaatsen. Downtown Seattle is echter overzichtelijk en heel goed te voet te doen. Binnen een paar uur heb je alles lopend kunnen zien. Door de rechte straten is alles bovendien heel overzichtelijk.

Maar dit alles zien we de laatste 3 dagen van onze vakantie waar we dan blijven voordat we terugvliegen.

Hans Romijnders

Nu idd wel te lezen.

Chris Romijnders

Ha die levensgenieters, wat een mazzel idd op de vertrek- en aankomstdag. En ook nog een hele grote riante vette V6 erbij. Dat is zeker een super goede start van jullie
prachtige trop!?