thijsenmia2019.reismee.nl

Dag 19 Seattle

Vandaag eerst Mia feliciteren en na heerlijk ontbijt gaan we op weg naar de laatste stad van deze vakantie Seattle, waar we op 7 juli ook begonnen zijn. We overnachten in het Hilton Downtown, een bewuste keus omdat we zo alles lopend af kunnen. Naar een goed verlopen rit komen we rond 16.00 uur in Seattle aan en parkeren de SUV in de parkeergarage langs hotel op 3e verd. Met de lift gaan we naar de lounche om daar in te checken. Snel naar de kamer om eea uit te pakken en ons op te frissen om zo een drankje te gaan doen voor Mia`s verjaardag. Hier is elke dag van 17.00 uur en 19.00 happy hour. Gratis drank en allemaal hapjes.

Divaerse straten in Seattle zijn ongeveer 100 jaar geleden omhoog gebracht om overstromingen te voorkomen. Grappig detail daarbij is dat de gebouwen die er al stonden daardoor allemaal de begane grond-verdieping zijn kwijtgeraakt. Door een ondergrondse toer te boeken kun je deze nog zien.

De eerste avond in Seattle worden we meteen met een grappige verrassing geconfronteerd, een parade van ruim 3 uur die om 19.30 uur start en vlak bij hotel op 1e Av langskomt.

Na dik uurtje gaan we toch maar iets zoeken om te eten. Dat valt niet mee, veel is al dicht. Dan iets gevonden, boil clam clowder en hapjes en Biertje met 20% vaste tip is het $ 100, geen normale prijzen maar dit is duurste stuk van downtown.

Terug naar kamer en slapen.