thijsenmia2019.reismee.nl

Dag 20 Seattle

Vandaag gaan we downtown Seattle in en eerst gaan we tickets kopen Voor Columbia Tower. Op 75 verdieping kun je rondom uitkijken op Seattle. Het is heerlijk weer en de zon schijnt lekker en de Tower is 400 meter van hotel. We besluiten dagticket te kopen, nu met dit prachtig weer naar boven en vanavond terug voor zonsondergang. Het is zeer rustig en de mensen aldaar zeggen dat dit komt door de football game, de coast guard oefeningen, de parade van gisteren. De winkeltjes in de centrale hal zijn dicht en de wachtrij bij de lift bestaat uit 4 personen. Met na boven gaan zie je over de 3 wanden van de lift in korte tijd het ontstaan van de cascane gebergte. Na, voor het gevoel, zeer korte tijd van 20 seconden zijn we boven.

Het uitzicht is formidabelen het prachtige weerspeelt hierin mee. Je kunt 36 graden rondlopen en de ramen worden continu schoongemaakt. Op alle belangrijke view punten staan borden met uitleg.

Na 1 ½ uur rondgekeken te hebben en het maken van vele foto's gaan we met xe lift terug.

We nemen de Uber $8,- naar de 185m hoge Space Needle, die voor de Wereldtentoonstelling van 1962 is gebouwd. Het prachtige weer zorgt voor grote drukte, maar we hebben de skyline vanuit de Columbia Tower kunnen zien dus gaan we geen $90 voor kaartje uitgeven.

Gezien de warmte nemen we weer een Uber richting Pike Market $ 6,-, dit blijft een belevenis.

Op hoek 1e Ave en Pike str waar we de hoofdingang van Pike Market zien worden we uitgezet. Het is erg druk dus eerst iets eten in The Crumpet Shop.

Na de kleine lunch in de crumpet shop waar we aan tafeltje aan de straat ook naar mensen kijken, lopen we verder Pike Market in.

Het is een doolhof van allerlei kleine winkeltjes en stalletjes waar ze van alles en nog wat verkopen. Je ziet er de meest vreemde types rondlopen. Veel mensen met zelfgemaakte spullen zoals tassen, sieraden, schilderijen,jam, honing en noem maar op. We vinden het helemaal geweldig m.n. de visafdeling. Ze verkopen allerlei soorten vis van reusachtige zalmen tot dungeness crab. Ze gooien echt met gigantische vissen naar elkaar en ze vangen ze ook echt allemaal. Het is een echte show waar we met veel plezier naar kijken. We lopen hier zo’n uur rond en we kijken onze ogen uit.

Daarna gaan we naar de Pine en Pike street om te winkelen. Lopen langs Waterfront, hier staan allemaal banken en picknicktafels en er is een grasveld waar mensen lekker liggen te zonnen en stoppen

De hele buurt rondom Pioneer Square staat op de lijst van 'Historic Places'. Veel van de gebouwen zijn opgetrokken uit rode baksteen. Vroeger lagen er veel opslagplaatsen en bevoorradingswinkels, vandaag de dag vind je er veel galerijen en antiekwinkeltjes.

We vermaken ons prima en na afloop terug naar het hotel om ons op te om te kleden voor het happy hour. 2 uur gratis eten en drinken slaan we niet over.

Hans

Einde van weer een mooie reis.