thijsenmia2019.reismee.nl

Dag 6 Kamloops

Vandaag rustig aan gedaan, we moeten een klein stukje door prachtige natuur, nee dat verveeld dus nooit, op weg naar de Universiteitstad Kamloops, waar we 1 nacht blijven. Ook hier zijn weer diverse Vineyards and Winery te zien. We vertrekken en rijden verder langs de Fraser River met zijn vele view points en rijden nog steeds op de Hwy 99 op weg naar Pavillion Lake door naar Marble Cayon Park. Na ongeveer 90 km bij Historic Hat Creek stoppen we even om Historic Hat creek ranch te bezoeken, waar we een soort postkoets en houten cabins zien waarin je kunt overnachten. Ook bezoeken we de winkel om 2 metalen bordjes voor onder de overkapping te kopen. Hierna gaan we verder via de Hwy 97 op weg naar Cash Creek. Hier komen we op de Trans Canada Hwy 1 terecht en rijden langs Thompson River door richting Savone bij het grote Kamploops Lake waar we bijna op de plaats van bestemming zijn.

Kamloops een behoorlijk grote stad, die we de eerste dagen niet meer zien. Banff en Jasper in Alberta zijn klein, het aantal inwoners verschilt ook nogal, zo wonen er in Banff 7847 en Jasper 4590 mensen maar in Kamloops 90280.

Bij de receptie van ons Best Western hotel Plus Kamloops, hadden ze enkele tips voor ons. Het mooi gelegen centrum downtown te bezoeken en het parkeren na 18.00 uur is gratis. Gelukkig was het ook heerlijk weer (28 gr) om rustig rond te lopen. En hier zien we een object in het park, wat we in Nederland nog nooit hebben gezien en wat in ons fietsland best goed zal staan. Geniaal maar er zijn hier fietsen repair stations. Een paal waar je lucht in je banden kan pompen en waar allerlei sleutels aan staaldraad hangen voor de meest basic reparaties.

Kamloops is een universiteitsstad en dat merk je gelijk aan de drukte op straat. Veel winkeltjes en ook veel restaurants, voor vanavond twijfelen we tussen het eten van Chinees, Indiaaas, Vietnamees, Mexicaans, Gourmet Burger of het Browns sportcafe. Na het bezoek aan downtown waar we rondgelopen hebben, zijn we rond 18.00 uur op het tarras van Tumbleweed lounge gaan zitten in Victoriastreet voor een drankje in de zon. Na hier heerlijk gezeten te hebben en beetje mensen kijken blijven we hier ook maar om te eten. Nu, is al weer 21.00 uur, terug naar het hotel BW Kamloops Inn om te slapen, morgen op weg naar Clearwater wwar we 2 nachten blijven.