thijsenmia2019.reismee.nl

Dag 8 Clearwater-2

Vandaag gaan 0m 06.00 uur op weg het park in om beren te spotten, helaas na 1 ½ uur geen beer gezien te hebben rijden we terug naar het hotel om te ontbijten. Na het ontbijt maar even luieren op bed. Rond 11.00 gaan we we old North weg aan andere zijde van de rivier verkennen. Ook hier een onverharde weg die we een ½ uur volgen zonder iets bijzonder te zien. Bij een hike naar een wild water stuk, draaien we om. Bij terugkomst op de verharde weg zien we een bord met Dutch Lake. We rijden de parking op en zien een groot lake met houten steigers bankjes en een groot stuk wat overkapt is ook weer met tafels en bankjes. Hier gaan de locals zwemmen en zonnen op het strandje. Het water is niet zo koud als we dachten, diverse kinderen en ouderen zwemmen of duiken van de vlonder het zeer heldere water in.

Even terug naar hotel om te lunchen en dan rijden we het Wells Gray Park weer in, hét watervallenpark van West-Canada, om via Clearwater Valley Rd richting Moul Falls te gaan. We gaan de hike doen van 1 uur heen en 1 uur terug naar de voet van Moul Fall, de mooiste vind ik omdat je daar als een van de weinige watervallen erachter kan staan. We kunnen de auto nog parkeren op de parking, het is nog even droog en gaan op stap. Na ½ uur begint het te regenen en het houdt niet meer op. Daarbij is de temperatuur 22 graden en de vochtigheid is 65% dus beetje afzien. Na het 1e stuk met een breed pad komen we in een bospad vol met stenen en bochten tot we een gegeven moment de top bereiken waar we de waterval van boven kunnen zien en staan lang te kijken naar de kracht van het water. Nu verder met trapjes van staal en steen naar een rotspad om uiteindelijk bij de voet van de prachtige waterval aan te komen. De nevel die het water veroorzaakt zorgt voor prachtige effecten en we maken maar geen gebruik van de optie om achter de waterval te komen. Alles is te nat en te glad om dat met onze kleren te doen.

De eerste indrukken zijn fantastisch en de tocht door de regen is vergeten en nu is het moment voor het maken van foto's.

Helaas moeten we weer terug en de regen valt nog harder uit de hemel, wij worden nu ook nat. Op het pad komen steeds meer grote plassen met water te staan wat het lopen niet makkelijker maakt.

Bij de auto auto eerst natte spullen achter in leggen en op weg naar het hotel, waar we eerst gaan tanken.

Bij het hotel gelijk omkleden en hottub in, héérlijk. Zitten net in de tub of we horen hollandrrs praten, wat blijkt komen oorspronkelijk uit Batenburg en Appeltern maar wonen nu in Limburg en zaten ook bij ons in vliegtuig naar Seattle. Wereldje is toch maar weer klein.

In Clearwater kun je ook een gezellige bibliotheek vinden, veel toeristen komen hier om even hun e-mail te lezen of gebruik te maken van internet.

Na rond 20.00 uur te gaan eten, terug naar hotel. Morgen naar Jasper.